U vlakové dopravy je více než kde jinde nezbytné, aby byla pod naprostou a dokonalou kontrolou. Je tu třeba vědět o všem, má-li být tento druh přepravy bezpečný a spolehlivý, každé byť i sebemenší opomenutí by mohlo přinést problémy.
Ovšem současně je pravdou i to, že je kontrola takových vlakových souprav velice obtížná. To není jenom tak, uhlídat četné dopravní prostředky, které jsou porůznu rozeseté po území našeho a nejen našeho státu a každý směřuje někam jinam. To chce nějaký sofistikovaný způsob sledování.
A takový už dnes naštěstí existuje. Jde o sledování železničních h vozidel, díky němuž panuje naprostý přehled.
Tento systém nabízí ledacos. Lze jím nepřetržitě sledovat železniční dopravu i lokalizovat kteroukoliv lokomotivu v reálném čase, lze si nastavit sledování takových lokomotiv i ve větším počtu na jedné mapě. Dají se tu nakonfigurovat libovolné parametry i nastavit alarmy pro případ překročení některých hraničních hodnot, dají se tu libovolně nastavit i výkazy tras a práce, pravidelný servis, identifikace a šichtování obsluh, dá se tu trasovat podle historie.
A co je rozhodně neméně důležité, je třeba i to, že se dá tímto systémem kontrolovat i nakládání s pohonnými hmotami. Jež by se jinak daly jak známo velice často krást pro osobní potřebu zaměstnanců. Jenže díky RMC systému se tak dít nemůže, protože by se na to stoprocentně přišlo.
Zkrátka je tento systém dokonalý pomocník. Díky němu lze kontrolovat polohu železničních vozů stejně jako všechny činnosti, spotřebu a bezpečnost. S jeho pomocí se dá efektivně zabraňovat krádežím, snižovat náklady a zvyšovat efektivitu práce.
A na tom všem logicky velice záleží. Kdyby už pro nic jiného, pak aspoň proto, že se tím dá ušetřit až třicet procent provozních nákladů. A takové peníze si přece nikdo nenechá jen tak protéct mezi prsty!